Contact

Alles voor de Kunsten
Hemonylaan 24
1074 BJ Amsterdam
020 4235826

Volg ons

Contact

Alles voor de Kunsten
Hemonylaan 24
1074 BJ Amsterdam
020 4235826

Volg ons

Wij zijn een zeer flexibel full-service bureau voor kunst en cultuur. Alles voor de Kunsten denkt met u mee over invulling en ontwikkeling van uw project, brengt uw project van begin tot einde in alle facetten tot een goed einde. U kunt ons benaderen voor:

  • productie
  • zakelijke leiding
  • verkoop
  • publiciteit & marketing
  • artistieke ontwikkeling
  • inhoudelijke ondersteuning
  • Over Wilma Kuite

    Tijdens haar studie Theaterwetenschap ging Wilma Kuite in 1990 als productiemedewerker werken bij Hummelinck Stuurman Theaterbureau. Binnen korte tijd was zij verantwoordelijk voor verkoop voorstellingen aan kleine zalen, begeleiding van nieuwe groepen, CD-label De Jongste Dag, publiciteit en chef de bureau. Onder anderen werkzaam voor Alex d’Electrique, Hans Teeuwen, Brigitte Kaandorp, Toneelprodukties de Tijd, Hans Dagelet. Daarna werkte zij voor een ander bureau, voor onder anderen Hakim, Frank Groothof, Niet Uit Het Raam, Acda en de Munnik en Plien & Bianca.
    In 1998 besloot zij te gaan freelancen als productieleider, zakelijk leider en publiciteitsmedewerker. Tijdens haar eerste klus (productie van de korte film 100%) ontmoette zij Pol Eggermont en in 2000 richtten zij, samen met Mechtild Prins, Het Lokaal (voor spannende zaken) op.

    In 2001 startte zij haar eigen bedrijf WK Producties, waarin zij met name als zakelijk leider werkt voor diverse gezelschappen, zoals Esther Apituley, Het Groote Hoofd, Het Lokaal (voor spannende zaken). Losse projecten daarnaast waren o.a. publiciteit voor de Theatercompagnie en de Parade in Barcelona, productie voor o.a. de cultuureducatieprojecten van het NOVAcollege en voor Maartje Nevejan Produkties. Sinds 2005 opereert ze onder de naam Alles voor de Kunsten. Alles voor de Kunsten produceerde onder andere `Vroeger was ik Kosmonaut” van Beppe Costa (2013), `Ochtendzee’ van Merals Harem (2015), `De Goede Richard’ van Wart Kamps (2016),`Laatste Paar Dagen’ van Esther Scheldwacht en Kees Hulst (2018), `Shirt uit FAHD’(2018) van Fahd Larhzaoui/ Het Zuidelijk Toneel, `A Seat at the Table’ (2019) van Black Sheep can Fly, `ZIN’(2019) van Arjan Ederveen en Jack Wouterse, `Death Row’ (2022) van GerardJan Rijnders, Annemarie Prins, Paul Koek ea, ‘SeksKlimaat’ (2022) van Maria Goos, Sieger Sloot en Michiel de Jong.
    Ze is op dit moment zakelijk leider van Feikes Huis en Nastaran Razawi Khorasani. Verder doet ze de verkoop van de voorstellingen van Toneelschuur Producties, Sadettin Kirmiziyüz, Feikes Huis, Nastaran Razawi Khorasani, Jack Wouterse, Hotel Modern, Raymi Sambo Maakt, Rose Stories, Minoux en Anouk van Dijk.

  • Over Pol Eggermont

    Pol Eggermont is sinds 1995 vrijgevestigd dramaturg en werkte met heel veel verschillende makers aan hun voorstellingen. Naast theater heeft hij als concept ontwikkelaar gewerkt aan speciale culturele evenementen, tentoonstellingen, boeken en projecten in oude en nieuwe media. Hij is sinds begin 2017 artistiek leider van FEIKES HUIS. Daarnaast werkt hij als dramaturg en conceptontwikkelaar aan voorstellingen en culturele projecten.